Emily Rose Real Story




Bukan pe,yesterday tgk citer "Exorcism Of Emily Rose".Naturally i am thekinda person yg suka explore dunia mistik2 nih..ececeh...Especially kalau baca tentang berita,or watch sumthing yang dirasakan interesting,i'll always looks up kat internet for more certain facts.

Bukannya x pernah baca tp saja nak refresh info kat otak nih.And the facts arereally interesting though.Emily Rose nih adalah Anneliese Michel ygdilahirkan di Bavaria,German (September 21,1952-July1,1976)Anneliese,seorang wanita katolik yang dikatakan dirasuk oleh 6atau lebih roh jahat(demons) dan seterusnya menjalani proses exorcismbagi mengeluarkan roh2 tersebut dr badannya.2 buah filem telahditerbitkan berdasarkan kisah benar tersebut iaitu 'Exorcism O f EmilyRose' dan 'Requiem'.

Anneliese mengalami masalah kesihatan ygdidefinasikan doktor sebagai beberapa gangguan mental sejak umurnya 16sehinggalah akhir hayatnya,pada usia 23 tahun yg dikatakan doktorsebagai kesan lansung atau tidak lansung berpunca dari proses exorcismitu.2 org paderi yg bertanggungjawab menjalankan proses itu dan ibubapa Anneliese telah didakwa di mahkamah atas sebab kecuaian danmenyebabkan kematian secara tidak sengaja.Gereja Katolik yg membenarkanproses exorcism itu telah mengubah pendirian mereka dan menyatakanbahawa Anneliese mempunya masalah mental.Ramai org percaya yg dia telahdirasuk dan sehingga kini kuburnya menjadi destinasi lawatan danpemujaan.

PELBAGAI FAKTA MENARIK MENGENAI KES ANNELIESE MICHEL

-Dikatakandirasuk oleh enam roh jahat yg dikenali sebagai roh2 yg telah merasukJudas Iscariot,Nero,Cain,Adolf hitler dan Valentin fleischmann(seorangpaderi Perancis pada kurun ke 16) dan juga roh yg dikenali sebagaiLucifer(dikatakan sebagai syaitan).

-Anneliese mati pada 1 Julai1976.Dia dikatakan telah meramalkan bahawa dia akan terpisah dr roh2jahat tersebut pada tarikh ini.

-Peguambela memainkan pitarakaman asal dari proses exorcism tersebut dan ia telah menciptasejarah sebagai bukti yg pertama seumpamanya di ketengahkan dalamsebuah perbicaraan.Pita rakaman tersebut juga digunakan dalam filemEmily Rose.

-2 orang paderi serta ibu bapa Anneliese di jatuhkanhukuman penjara 6 bulan dan 3 tahun tempoh percubaan,satu hukuman ygringan.

-Sblm perbicaraan tersebut ibubapa Anneliese telahmeminta agar kubur Anneliese di gali semula berikutan pesanan ygditerima dari seorang rahib Carmelite dr daerah selatan Bavaria ygmenyatakan dia telah mendapat visi yg menunjukkan bahawa mayatAnneliese masih berada dalam keadaan sempurna dan Anneliese adalahseorang malaikat dan utusan.Setelah 2 tahun ditanam,pada 25 feb1978,mayatnya telah digali semula tetapi ibubapa serta paderi2 tersebuttidak dibenarkan melihat mayat tersebut.Mayat tersebut dipindahkankedalam sebuah keranda yg lebih baik.Keadaan mayat tersebut idak pernah didedahkan pihak berkuasa atas sebab2 yg tidak dijelaskan.
0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool