Penunggu Pondok




Kisah benar ni berlaku pada malam tahun 1999. Bulan berape tu, aku tak ingat plak..Malam tu aku dengan kawan aku tengah onway balik rumah dari rumah kawan aku jgk kat dalam sebuah kampung yang berdekatan dengan kampung aku. Malam tu kitorang kayuh basikal jer. Sajer nak excercise sikit malam2 sambil ambik angin malam..Kitorang pun dengan relax nyer kayuh basikal sambil bual2 kosong..Jam kat tangan dah tunjuk Pukul 12 lebih dah..kayuh punya kayuh, sampaila kami kat sebuah simpang 3 yang menghubungkan antara 3 buah kampung. Ada la sebuah pondok betul2 kt tepi jalan kat simpang tu..tiba2 entah macam maner, aku terpandang la satu lembaga besar tengah relax duk tenggek kat pondok tu.Mata besar dan merah plak tu!! Ape lagi, automatik la berdiri bulu roma aku!! Basikal tetap di kayuh. Aku pun memberanikan diri la tengok jugak kat hantu tu..pergh!! dah la besar! dia dengan relaxnya jugak duk merenung kami..kawan aku tak terkata pe dah.terus senyap jer..Lepas jer aku amik lap kat simpang tu, aku pandang kat depan balik. Yela, kang tak pasal2 plak aku masuk dalam semak! lepas tu aku tengok la balik kat pondok tu..lembaga tu masih ada kat situ. tapi dia dah beralih pandangan ke arah hutan kat belakang pondok. Aku masih boleh nampak badan dia tu..Aku pun dah membelakangi pondok tu.aku tengok la kat depan balik nak betulkan tayar depan basikal aku tu. Lepas tu, aku toleh balik kat pondok tu. lembaga tu pun lesap entah kemana..Kitorang pun ape lagi, terus la menambah kelajuan engin turbo basikal kami terus kat rumah!!!



0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool