Satu Keluarga Mencari Anak




Pada zaman dahulu, kononnya, ada satu keluarga yang sudah lama berumahtangga tetapi masih belum mendapat anak. Mereka berdua sangat ingin mempunyai anak. Pada suatu hari Si Suami pergi berburu dengan anjingnya di hutan. Apabila dia sampai di satu tempat yang berlalang, dia nampak seorang anak. Lelaki itu sangat gembira dan dia berkata, "Wah, saya dapat anak!" Jadi dia memeluk anak itu. Dia tidak pergi berburu lagi tetapi terus pulang pula.

Tergesa-gesa dia berjalan pulang, dan sewaktu hampir sampai ke rumahnya, jauh lagi Si Suami berseru menyuruh isterinya memasak bubur. Sebaik saja dia sampai di rumah, anak itu pun dimandikannya dan diberikannya pakaian. Betapa suka hati mereka berdua. Apabila bubur itu masak, mereka memberinya makan, tetapi anak itu tidak mahu makan. Kata Si Suami, "Cubalah engkau biar dia menyusu, mana tau dia mahu." Jadi Si Isteri itu pun menyusui anak itu. Anak itu kuat menyusu. Kata Si Isteri itu, "Hiduplah anak kita sebab dia kuat menyusu."

Anak itu pun menyusu, hingga perempuan itu tertidur dia masih tidak mabu berhenti. Si Suami curiga sebab sudah lama isterinya tidak sedar diri. Lelaki itu pergi membangunkan isterinya. Aduh, isterinya tidak ada lagi, badannya sudah keras, dia sudah mati, sebab anak itu bukan anak manusia tetapi adalah ibu pacat! Lelaki itu sangat marah sebab isterinya sudah mati. Lalu dia menetak anak itu dengan paranguya. Belum lagi parangnya menembus anak itu, maka darah pun memercik keluar, darah isterinya yang sudah dihisap oleh ibu pacat itu hingga ia kenyang. Si Suami sungguh menyesal, tetapi isterinya sudah mati.


0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool