Talkin Orang Asli ??? Betul ke ni???



Di sebuah kampung di pinggir hutan.. adalah seorang pakcik.. pakcik ni ada kenalan dengan orang2 asli di hutan tersebut. pada suatu hari pakcik ini serta beberapa orang melayu kampung masuk ke hutan untuk berjumpa dengan orang2 asli atas tujuan mendapatkan barang2 hutan untuk diniagakan.

sampai di kampung orang asli tersebut.. ada berlaku kematian seorang pemuda bernama ajis (bukan islam) .. maka berlakulah proses untuk menyemadikan mayat tersebut.. setelah ditanam mayat itu tuk batin pun memulakan bacaan talkin versi orang asli.. mungkin diciplak dari talkin orang islam..

begini bunyinya: "hai ajis mati juga kau ajis.. nanti akan datang dua orang besar.. bertanya soalan.. maka hendaklah kau ajis jawab dengan baik.. kerana mereka tidak tahu perkara yang tidak baik. bila orang besar itu pukul engkau sebelah kanan maka kau elaklah ke sebelah kiri jika orang besar itu pukul engkau sebelah kiri maka elaklah sebelah kanan jika orang besar itu pukul engkau dari sebelah atas kau elaklah ke sebelah bawah jika dia orang pukul dari sebelah bawah pandai-pandailah kau ajis..

merah padamlah muka orang2 kampung yang kat situ menahan ketawa.. seorang asli bertanya kenapa? sedihhhh.. jawab seorang orang kampung.
0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool