Wasiat seorang dukun



Alkisah... .maka hendakdijadikan cerita,di sebuah kampung yang bernama Talam Bertangkup terdapat seorang Dukun(pawang,bomoh etc.)bernama Pak Akobyang sangat kaya raya.dia hidup dengan hasil menyembuhkan penyakit dan menghasilkan penyakit... dia bukanlah orang yang baik... .tetapi penduduk kampung tidak mengetahui perbuatannya yangtidak bermoral itu..hartanya dianggarkan berjumlah $USD 33 BILLION.kiraan majalah FORBES..beliau menduduki tempat pertama cartadukun-dukun bawah umur 70 tahun yang terkayadi dunia.melebihi harta ketua kampung itu sendiri..hasil kekayaan Pak Akob niesebenarnya adalah daripada penat lelah seekor TOYOL belaan beliau..beliau membela toyol,hantu raya,langsuir dan segala hantu rempit kaki kelepet... .

Pada hari khamis malam jumaat Pak Akob telah bermimpi bahawa beliau sudah hampir dengan tarikh luput hayatnya..dan mimpi itu berulang selama 5hari berturut-turut..ini menimbulkan keresahan dihati beliau..mengikut pertilikan beliau yang berpengalaman dalam bidang ilmu hitam selama 40 tahun itu,mimpi-mimpitersebut akan menjadi kenyataaan... ini sangat menyusahkan hati Pak Akob... .

Pak Akob menyeru Toyolnya keluardanterjadilah dialog antara Pak Akob dan TOYOL..

Pak Akub : Toyol,aku ada sebuah mission possibleuntuk kau...
Toyol: Apa dia bos.
Pak Akub : Nie wasiat aku. Aku nak kau tuliskan jawapan yang
akan ditanya padaku di kain kafan ku pabila aku
meninggal nanti..
Toyol: Okey bos.Beres..

Maka si Toyol nie pun pergi mencari jawapan..segenap pelusuk dunia nyata dan ghaib Toyol pergi,tetapi dukacitanya si Toyol itu tidak mampu untuk mencarinya... .akibat takut akan hukuman yang diberikan pabila gagal melaksanakan tugas, maka Toyol pun mengkelepet Pak Akob.Toyol memberitahu pada Pak Akob bahawa semua jawapan pada soalan kubur telah berjaya dicuri dan akan ditulis pada kain kafan pabila Pak Akob meninggal nanti..

Hari yang dijangkakan telah tiba.Pak Akob menghembuskan nafas yang terakhir pada jam 1600hrs..setelah selesai dikebumikan,terjadilah sesi soal jawab..Pak Akob tidak takut, kerana dia mempercayai Toyolnya telah melakukan apa yang disuruhnya..

: Dari manakah asal mu... .?

Pak Akob pun membelek kain kafannya mencari jawapan.dan dengan bangga,bongkak,takburnya beliau menjawab,

MADE IN CHINA.
0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool