Bang!!! Pasport Tu Saya Punya!!!!




Malam gelap giler. Aku dan member aku jalan pelan-pelan carik passport member aku yang tercicir. Aiseyman… baru nak pegi holiday pat KL, si beruang tu boleh pulak perasan yang dier nyer passport terlepas dari tankbag pat moto dier. Pulak tu, torchlight ader satu jer… kalau besar takper.. Jam menunjukkan pukul 11.53 malam… Nasib baik ader empat hero ngan aku.. lagi tiga ekor tu gie jaga moto..

Entah macammaner boleh tercicir aku pon tak tahu. Bengap betol… kecik-kecik tak nak mampos, dah besar menyusahkan orang… Tetapi, apakandaya.. members punya pasal, kita pon terpaksa gie carik jugak. Ada kan nanti member tu masok balik singapore jadi ii (illegal immigrant).

So, here we are at Pagoh highway pat johor bahru, malam-malam buta ngan torchlight kecik nie. Actually perot aku dah lapar, abih tu hussien (budak setan yang passport dier jatoh) cakap, kalau dapat carik nanti dier belanjer makan besar pat KL. Kira macam bribe la tu. Anyway, jalan nyer jalan, mata aku pulak terscan something moving above us. Aku pusing kiran dan kanan dan aiseyman, semuanyer pokok kelapa sawit. Gelap giler pulak tu. Nie yang aku seram nie. Bukan seram antu tapi anjing dol. Anjing pat ladang cam nie semua nyer fierce-fierce. Ada time tu kecik-kecik ader satu beruang nyer anjing gie kejar aku, Aku pon panik ah! seram siol! Lari sampai pat rumah nenek lepas tu demam 3 hari… Tiba-tiba aku tersentak dengar anjing menyalak. AAooOOOWWWOOOOOOOO!!! Alaaaa.. nie yang tak best nie… Tapi nasib baik ader satu member tu dia kira macam hercules. Semua dier tak takut…

Entah macam dah 10 jam kita jalan, sampai berpeloh aku dibuatnyer. Kaki pon dah naik sakit pasal aku gatal gie pakai redwing aku yang dah nak arwah. Tapi passport tu blom jumpa jugak… semua tengah senyap concentrate pat the road mencari buku kaler merah tu. Menyumpah-nyumpah aku pat dalam hati memikirkan kalaulah bende tak happen, kan dah bole lepak pat hotel pat KL… Tiba-tiba si Fazly berdiri tercegat. “Dol, (dia pusing pat Samad) malam nie malam aper?”… Samad : “kepalahotak kau la.. yang kau pegi cakap buat per?!”… “Eh, marah pulak..sori ah..”

Sedang aku scan carik passport tu, tiba-tiba fazly terpekik “AH TU!!” Buku merah yang kita carik tu terbaring pat tengah-tengah jalan, tapi macam dah kene lenyek ngan kereta. Lepas dah check the coast is clear, si Hussien pon lari gie amik passport tu. Muka dier bukan main happy lagi..

Lepas dier lari sambil terjerit telolong pasal happy sangat, kita pon jalan balik menuju ke moto. Si Fazly tu pulak sound ngan Hussien suroh dier check wether passport dier dah chop ke blom dan biler hussien bukak passport tu, muka dia pucat lesu. “Apasal dol?” Aku tanya… “Nie bukan aku punya!!” Alamak… salah passport da.. “meh aku tengok”.. Si fazly cakap.. “fuulluumaaakk.. jambu siol”.. “Abih amacam nie sekarang?” Gambar pat passport tu rupanyer seorang pompuan yang sangatla lawa… Dan sedang kita bebual-bual discuss pasal aper nak buat ngan passport tu, tiba-tiba ader suara pompuan paling sweet dari blakang. Kita empat orang teros tercegat pat situ, tak berani nak pusing..

“Bang.. passport tu saya punya..” Kita teros gamam. Fazly yang tengah pegang passport tu, sambil taking a deep breath, pusing pelan-pelan untuk face the voice. Tapi aku tak berani.. nak baca bismillah pon tergagap-gagap.. Aleh-aleh Fazly menjerit ketakutan, dan teros lari! Kita pon aper lagi, CABOT AH!!

Biler sampai pat moto, kita teros start dan berdesut sampai ke stesen minyak. Itu pon belom ilang lagi rasa panik tu. At last, si Rahman (dia tunggu pat moto) tanya fazly “Dol, kau apsal? okey tak?… aper kau nampak?”

“Aku… aku.. nampak.. pompuan tu… dia… rabak ah… macam… baru kene accident..”


0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool