Dialah Di Hati - Episode 11



Big boat resting
Originally uploaded by namthanh.

Lepas kejadian hari tu, Fisa telah membawa diri ke Johor. Kate nye dapat kerja kat sane.. segala cerite pasal Armand Fisa dah beritau aku sebelom Fisa pergi ker Johor.. huh.. rupa nye Fisa ader hati ngan sepupu ku itu.. takpe la yang penting aku dah bahagia ngan suamiku Alfa Romeo.. sudah 5 bulan usia perkahwinan aku ngan Alfa.. pejam celik dah setahun setengah perkara nih berlalu.. segala memori akanku ingat sampai aku mati..

Cerite yang terbaru Aju kan melangsungkan perkahwinan ngan Tokei anak Pakcik Resat minggu depan.. Ajib masih lagi membujang.. Ermm.. Kenangan.. Kenangan…
4 bulan selepas tu jugak Tina balek ke UK melanjutkan pelajarannya.. Dengar cerita Armand menyusul kemudian cuba memujuk hati Tina utk menerimanya..
Ariff… lelaki yang pernah mencintai ku.. lelaki yang meninggal kan dunia ini semasa aku mula mencintai sepenuh hati.. telah pergi untuk selama-lamanya.. aku akan mengingat kan dirimu sentiasa.. Aku dah bahagia sekarang.. dengan tempat kerja baru..

Ermm.. aduh.. kenapa tetiba kepala ku pusing.. badan ku lemah semacam nih.. arhgg.. aku call Alfa la dulu..

“Helo.. Assalamualaikum..” Ika.

“Waalaikumusalam sayang..” jawab Alfa.

“Bang.. abang bz tak..” tanya Ika.

“Bz.. jap lagi abang ader meeting urgent.. kena pergi.. habis dalam kul 3 nanti.. kenapa sayang?” tanya Alfa lembut.

“Takda.. Ika ingat nak ajak abang gi klinik la tengah hari nih.. Ika tak sihat nih.” Ika dengan suara lemah.

“Teruk ker Ika.. abang mintak maaf bebanyak sayang.. abang tak dapat bawak Ika..” ujar Alfa kerisauan.

“Takde la teruk pening sket je.. takpe la Ika pergi sendiri..” ujar Ika lemah.

“Maaf ye sayang.. take care.. nanti petang abang balik awal..” ujar Alfa.

“Takpe..bye”

Hari nih aku ambil cuti setengah hari… aku berada di rumah sambil menunggu Alfa.. ader berita gembira aku nak beritau dia.. rase cam tak sabar je.. semua nye disebabkan semasa aku diberitau doktor di klinik.. aku di sah kan hamil 2 bulan… lagi 7 bulan 9 hari akan ader penyeri rumah nih… aku tersenyum puas sampai aku terlena sambil tunggu suami ku Alfa pulang…

“Hai Ika.. aper kabar..?”

Isk.. nih suara yang dah lame aku tak dengar…

“Siape?” aku cuba cari punca di mane suara tu muncul.

“Saye Ika.. kat belakang awak”

Aku cuba menoleh nak tau sape dia tuh.

“Ariff!!!” aku terkejut.. menggigil kepala lutut ku bila ternampak Ariff.

“Ye Ika saye.. saye ader satu permohonan nak awak kabul kan.. saye tau awak sedang hamil anak Alfa.. untuk pengetahuan awak anak yang awak kandungkan tu anak lelaki.. jadi saya berharap awak beri la name anak awak tu same ngan name saye.. boleh kan Ika..?” pinta Ariff.

Ariff pun menghilang… aku terkejut.. habis berpeluh aku.. oh aku mimpi rupanya.. tapi mimpi aku kali nih pelik.. seolah-olah memang Ariff muncul dalam realiti.. kata-kata Ariff yang mahukan anakku nih diberi nama serupa ngan dia masih terngiang-ngiang dalam kepala ku… Ariff.. aku akan kabulkan permintaan mu..

Segala-gala tentang mimpi tu aku dah ceritakan kepada Alfa.. dan dia pun bersetuju untuk memberikan nama Ariffuddin pada anak yang akan lahir nanti… Alfa kelihatan gembira sangat.. pasal nama dia tak kisah sangat.. tapi yang penting anak tu ngan aku sihat.. beruntung aku dapat suami yang penyayang dan memahami aku… Alfa.. I love U so much…

Mase yang dinantikan dah sampai.. memang benar anak yang kulahirkan tu lelaki.. aku gembira.. semua nya ada… Alfa.. umi.. ayah.. mak ngan ayah mertua.. rakan² kerja ku ngan rakan kerja lama.. Makcik Cinda.. Pakcik Resat.. Tokei.. Aju.. Fisa.. Armand.. Ajib.. semuanya… dan aku dapat rase kan seolah-olah Ariff ade di sampingku..

Huh.. comel skali anak ku nih.. setelah 7 hari baru Alfa daftarkan nama anak kami nih..

Ariffudin bin Alfa Romeo………

Sekian seadanya..

0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool