Kenapa Aku Letih Bekerja ?



> Selama beberapa tahun aku telah merungut kerana kurang tidur dan
terlalu
>
> banyak tekanan dalam hidup, akan tetapi sekarang kini aku tahu
kenapa
>
> ianya berlaku (the real reason) :
>
>
> Aku keletihan kerana terlebih kerja... nak tau kenapa? Di bawah ini
aku
>
> akan tunjukkan kenapa aku mempunyai beban kerja yang lebih dan ianya
>
> adalah benar dan bukan rekaan aku :
>
>
> Populasi penduduk Malaysia sekarang adalah 23 juta orang.
>
> 1.7 juta darinya sudah bersara.
>
> Jadi tinggal 21.3 juta orang.
>
>
> 1.3 juta pula adalah golongan kanak2 bawah 6 tahun.
>
> Jadi tinggal 20 juta orang.
>
>
> Dari 20 juta ini, 7 juta masih belajar (tadika, sekolah, kolej,
>
> Universiti dll).
>
> Jadi tinggal 13 juta orang yang boleh buat kerja.
>
>
> Dari 13 juta ini, 5 juta orang adalah pekerja kerajaan yang pergi
kerja
>
> tapi tak buat kerja.
>
> Jadi tinggal 8 juta orang yang boleh buat kerja.
>
>
> Tolak 3 juta orang yang duduk dalam hutan (tentera darat) pasal
>
> diorang nie nak kerja macam mana... tinggal dalam hutan.
>
> Dah tinggal 5 juta orang yang boleh buat kerja....
>
>
> Dari jumlah itu, tolak 2.7 juta orang yang menganggur dan tak der
kerja,
>
> surirumah, pekerja yang kena VSS, orang2 tua, fresh university
student,
>
> kena buang kerja dll).
>
> Tinggallah 2.3 juta orang yang boleh buat kerja.
>
>
> Dari jumlah ini, sebanyak 1,215,512 orang dilaporkan sakit dan kini
>
> berada di dalam hospital di seluruh Malaysia (tak kiralah hospital
swasta
>
> ke atau hospital kerajaan dan ini termasuklah hospital gila).
>
> Dah tinggal 1,084,488 orang yang boleh buat kerja....
>
>
> Sekarang ini mengikut bancian terkini, terdapat 1,084,486 orang di
dalam
>
> penjara dan Pusat Serenti di seluruh negara.
>
> Jadi dah tinggal 2 orang yang boleh buat kerja...
>
>
> Dan 2 orang itu adalah engkau dan aku...
>
>
> Dari dua orang ini... engkau SEKARANG INI masih duduk depan
komputer,
main
>
> internet, main games, reading jokes, membaca email, main chat dan
tak
buat
>
> kerja langsung... jadi tinggallah Aku sorang yang buat kerja dalam
>
> Malaysia nie...
>
>
> Mana aku tak letih!!
>
>
> Jadi sedarlah skit.... dahhhh..!!! pi buat kerja!!!
>
>
> P/S : Semua statistik di atas boleh dirujuk kesahihannya di Pusat2
>
> Bancian, Kementerian Kesihatan, Kementerian Pertahanan, Jabatan
Tenaga
>
> Raya, Kementerian Pendidikan dan Jabatan Kebajikan Masyarakat.
>
>
> Takkan nak rujuk itu pun nak kena suruh aku buat jugak
0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool