Lawak



Ilham dari Ahmad Zahid Hamidi menawar diri sebagai calon Timbalan Presiden UMNO.

Berikut bualannya dengan 2 orang pekerja.

Zahid: Ater komer pegi ler tanyer nuu akor umbi UMNO.

Pekerja 1: Tanyer aper, Bos?

Zahid: Miker tanyer ler, aper pandangan deme, pase aku nak betandin.

Pekerja 2: Bos nak besandin dengan artis maner?

Zahid: Tak semiak bebenor miker ni. Bukan besandin! Besandin buat haper? Aku nak betandin. Cher nengok bibior aku nii. BeTandin!

Pekerja 2: Ooo, betandin! Jawatan aper Bos?

Zahid: Ater miker belum dengor lagi yer? Aku nok betandin jawatan Timbalan Presiden UMNO.

Pekerja 1: Chewah! Chewah!! Bos. Nanti Bos jadi PM yer ler?

Zahid: Belum ler, hajatnyer ke situ ler lambat-laun nyer. Tapi, TPM ler dulu. Setapak demi setapak ler.

Pekerja 2: Esiyh agok. Kalo ler Bos jadi TPM. Teman dapat jadi TTPM pun jadi ler.

Zahid: TTPM tu aper?

Pekerja 2: Timbalan Timbalan Perdana Menteri.

Zahid: Miker ni berangan jer ler, aku tampor muke miker kang, sekupang tok beguner.

Pekerja 2: Ater Bos boleh berangan, teman pun boleh juger ler.

Zahid: Aku ader strategi, miker ader aper?

Pekerja 2: Kalo Bos ada tragedi, teman pun ader juger tragedi.

Zahid: Lantak miker ler, tak sior aku nok melayan nyer. Pegi ler, miker tanyer-tanyer, aper pendapat akor umbi UMNO. Deme setuju dok sokong aku betandin jawatan Timbalan Presiden UMNO?

Pekerja 1: Nak pegi nii, err...adban tak der ke Bos?

Zahid: Nengok, miker nii belum keghoje udoh mintok upoh. Haghega minyak petrol samer diesel kan ker udoh naik. Maner aku nak ada duit. Sekupang ader ler.

Pekerja 2: Usoh ler buat lawok Bos. Bagi ler lima puloh rengget buat belanjer makan minum tambang menambang.

...

2 hari kemudian

...

Zahid: Hengh, macam maner? Aper kate deme?

Pekerja 1: Deme tak kate aper pon Bos!

Pekerja 2: He-engh, Bos, kami tanyer, deme diam jer!

Zahid: Heran pulok aku. Tak kan ler macam ini punya populer, deme buat diam ajer. Sekorang-korang nyer, enggeh ler, barang setuju ker, idok ker...Di maner dan beraper oghang kamu tanyer semenornyer?

Pekerja 1: Kami pegi merata sekitor Bagan Datuh nii jer.

Pekerja 2: Hulor pun dua puloh rengget, nak boleh sampei ke maner, Bos?

Zahid: Tak aper ler. Berape oghang yang kamu betanyer semenornyer?

Pekerja 1: Sorang pun idok.

Pekerja 2: Kami beduer tak tanyer oghang Bos.

Zahid: Usoh ler miker nok bede-ah! Habeh tu, kalo bukan oghang, aper ke bender nyer yang miker tanyer?

Pekerja 1 & 2: Akor Pokok Ubi!

Zahid: Pase aper miker bedue pegi tanyer akor pokok ubi, nak buat haper?

Pekerja 1: Ater Bos yang suroh tanyer Akor Ubi.

Zahid menepuk dahi, merenung tajam ke dalam mata mereka berdua. Rasa mahu sahaja di...dot dot dot kan 2 pekerja ini. Atau ikat sahaja keduanya atas pucuk pokok nyior!
0Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool