Berfikir Secara Positif ??



Korang ade terfikir tak care yang terbaik,bagaimane nak mncapai sesuatu ape yang korang impikan selame ini??Mungkin ade diantare kite sering gagal dalam matlamat dia untuk mengejar sesebuah impian,ini disebabkan oleh faktor di sekeliling yang sering menjadi halangan.Faktor2 tersebut berkaitan dengan terlalu memandang kegagalan orang lain sehingge kite berputus ase,mendengar nasihat yang tak membine ataupun lebih mudah,kerane terlalu kearah perkare2 negatif..

Jadi bagaimane kite nak menyelesaikan semua punce2 kegagalan untuk mencapai matlamat tu??Pade pendapat aku Senang jer..sentiase berfikiran positif dan bersifat ingin mencube serte berkeyakinan,supaye kite tak mudah kalah dengan keadaan sekeliling yang sering melemahkan semangat kite..Oleh itu bertukarlah dengan pemikiran yang lebih sihat dengan minum susu ataupun milo..hehe..salah tu..

Jom kite layan cerite kat bawah ni jap..Cerite ni sedikit sebanyak memberi impak kepade kite, bagaimane ingin menjadi seorang yang berfikiran positif ..





















































p/s: Untuk makluman korang..Katak2 kat atas tu bukan kawan2 ataupun sedare mare aku.Senang cerite,takde kene mengene langsung dengan aku..Sekian terime kasih.. takbole

KENAPA AKU DIUJI?
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka
dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah
beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan
sesungguhnya kami telah menguji orang-orang
yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah
mengetahui orang-orang yang benar dan
sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang
dusta."

(Surah Al-Ankabut ayat 2-3)


12Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool