Lagi² Cerita Rokok...!!!



Sebelum ni aku mengaku yang aku memang banyak hisap rokok.Rase macam nak berhenti,tapi tak tahu bile..Sebelum ni gak,rokok macam peneman aku di'mane2 pun.Ape taknye..Bile aku boring,lepas makan,buang ehem2,ngadap komputer mesti nak ade rokok..ahak's..Pendek kate,kalau takde rokok macam tak cukup syarat pulak nak buat sesuatu tu..Yang aku hairan,bile aku ditempat kerje kurang pulak nak merokok.Kadang2 langsung tak sentuh rokok bile ditempat kerje..mmm..tak tau kenape..korang tau tak??

Tapi alhamdulillah,sekarang ni aku dah mule kurangkan rokok dengan care aku tersendiri (belum nak berhenti lagi).Diantare langkah2 yang aku buat ialah dengan banyakkan minum air suam,makan gula2 hacks bile terase nak hisap rokok dan yang paling penting,ade keyakinan dalam diri bahawe aku boleh berhenti merokok.Sekarang ni pun,cume 3 batang rokok sehari,berbanding 8 batang rokok yang aku hisap sebelum ni.Ok tak??hehe..

Oklah,ape kate kite layan dialog dari pakar2 dan gambar tentang rokok kat bawah ni..layannnn..


KATA DOKTOR
"Rokok adalah pembunuh,jangan merokok.
Ia menyebabkan kanser paru2,mulut,
kerongkong,pancreas dan buah pinggang" 


AMARAN KERAJAAN MALAYSIA
"Merokok membahayekan kesihatan"
sedemikian dicetak pd kotak rokok 


KEPUTUSAN MAJLIS FATMA
"Menghisap rokok hukumnya haram,
kerane rokok menjejaskan kesihatan" 


KATA PENANAM TEMBAKAU
"Kami terase serbe salah kerane ini mate
pencarian kami,harge daun tembakau kian
meningkat,tanah kami memang sesuai dengan
penanaman tembakau" 


KATA PENGILANG ROKOK
"Lu orang tak payah bising2 woo...
hari demi hari kilang makin pesat maaaa..
pengeluaran kami makin bertambah"




Bahan2 yang digunekan untuk membuat sebatang rokok?? (Klik Untuk Besarkan)
13Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool