Duit..Duit..!!



Hari ini dalam sejarah..Kenape?Sebab ini adelah contest pertame yang aku join selame aku menceburkan diri dalam dunia blog ni..hehe,terukkan?? Oklah,malas nak cakap banyak,terus saje bace entri simple aku yang berkaitan dengan contest yang dianjurkan Khairil's di bawah :


Ade ape dengan cinta duit?Dalam dunia yang semakin maju,taraf kehidupan yang semakin tinggi kite memang memerlukan duit.Bak kate,kalau tak ade duit tu buat ape semua tak jadi..Betul ker?Bagi aku ye!memang betul,kalau tak ade duit buat apepn semua tak jadi.Bagaimane dengan pendapat korang pulak?

Ade orang suke dengan duit untuk menjadi mewah,tapi tak suke berusehe nak cari duit .Mereke ni suke cari duit dengan jalan pintas,sebagai contoh yang biase aku nampak ialah peminte sedekah dijalanan yang cukup sifat.Padahal mereke ni sihat tubuh badan dan boleh bekerje untuk mencari duit,tapi berpure-pure tidak berupaye untuk meminte simpati pade orang ramai..mmm..Itulah yang aku nampak di setiap tempat² awam kini,kesian pulak tengok peminte² sedekah yang sepatutnye.

Kadang² jugak,bile ade sesetengah orang cerite pasal duit mesti korang rase bosankan.Ape taknye,yang tukang cerite nampak bergaye,tapi duit satu sen pun tak ade dalam poket.Sampai nak kawen pun buat loan kat Along..ish..ish(Along bukan kepade adik-adikku,senang cerite ceti haram)..Orang macam ni memang aku pernah jumpe di kampung aku dulu.

Ade pulak orang yang suke dengar tentang duit atau melihat duit.Golongan sebegini selalunye memang suke mendengar atau melihat saje dari membuat sesuatu untuk bagaimane mendapatkan duit.Kalau korang rase,korang bukan dari golongan ini,ape kate join contest Khairil's yang menawarkan duit dan domain percume ni.Walaupun bagi korang amat sedikit,tapi bagi aku ianye cukup untuk topup h/p aku seminggu untuk aku call atau sms awek's kawan2 nanti..

"Duit ibarat seorang wanita juge. Lagi korang kejar,lagi jauh dia lari.Lagi korang desak,lagi jauh dia pergi.Lagi korang pakse, lagi hilang dia dari mate korang.Cube korang jangan desak dia, nanti dia akan mule menjeling dan tersenyum kepade korang.."(teringat cinte pandang pertame aku dengan Nora Danish dulu.Aku tak bohong..,tak percaye tanye Zai..siul )-pinjam ayat lisahilmi

Kesimpulannye,duit mempunyai racun dan penawar..!!Kerane kalau disalahgune,buruk padahnye.Jike bijak menggunekannye,bahagia dunia dan akhirat..Ok,abis dah..zzzZZZ


p/s : Tujuan aku nak menang contest Khairil's ni adelah untuk membuktikan kepade rakyat Malaysia,bahawe aku pun berbakat macam Tomok dan Hafiz AF7..Kenape,tak percaye ke ??
21Komen:
1. Jangan Menggunakan Simbol '@' Ini Untuk Nama Anda..
2. Jangan Lupa Follow Brozai Di Twitter..Klik Di Sini !
3. Terima Kasih Dengan Komen Anda

Catat Ulasan

 

Copyright © 2009 by Brother Zai - Template by Blog Templste 4 U | Blogspot Tutorial | Sport Page Ranking Tool